Корабель-привид часів Другої світової війни змінює мікробіологію океану - дослідження

19 окт, 17:00

Існує певна містика, пов'язана з корабельними аваріями, коли їх розглядають як стародавні артефакти, що ховаються в темряві. Там, де люди можуть уявити незліченні скарби, замкнені за іржавими корпусами, в реальності часто безлад зі старого пального, проржавілих бомб і токсичних відходів, пише Science Alert, передає УНН.

Нове дослідження, присвячене аналізу затонулого під час Другої світової війни корабля V-1302 "Джон Ман" в бельгійській частині Північного моря, показало, що речовини, які витікають зі старого корабля, все ще впливають на навколишню мікробіологію і геохімію після того, як корабель опустився на морське дно.

Деталі

Враховуючи, що лише в Північному морі є тисячі подібних затонулих кораблів, сукупний вплив на морське життя потенційно величезний - особливо зважаючи на боєприпаси і небезпечні матеріали, які часто зберігаються на військових суднах.

"Ми хотіли з'ясувати, чи старі корабельні аварії в нашій частині моря все ще формують місцеві мікробні сполуки і чи впливають вони на навколишні відкладення", - сказав мікробний еколог Йозефен Ван Ландуйт з Гентського університету в Бельгії.

"Цей мікробіологічний аналіз є унікальним в рамках проекту", - додав він.

V-1302 "Джон Ман" починав свою історію як німецький риболовецький траулер, проте під час війни був переобладнаний на патрульний катер. Він був потоплений поблизу бельгійського узбережжя в 1942 році британськими Королівськими ВПС в рамках операції "Ла-Манш".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Тихому океані виявили корабель, який затонув у 1944 році

Вчені взяли зразки сталевого корпусу і донних відкладів у дванадцяти різних точках поблизу затонулого корабля і на більшій відстані від нього, щоб з'ясувати, наскільки далеко могло поширитися будь-яке можливе забруднення.

Концентрація токсичних забруднювачів навколо судна змінювалася залежно від відстані: були виявлені важкі метали (такі як нікель і мідь), миш'як, вибухонебезпечні сполуки і поліциклічні ароматичні вуглеводні або ПАУ (хімічні речовини, які природним чином містяться у вугіллі, сирій нафті і бензині). Як очікувалося, концентрації цих забруднюючих речовин зростали з наближенням до судна. Наприклад, найвищі концентрації металів були виявлені у зразку, що знаходився найближче до бункера з вугіллям судна.

За словами дослідників, ці концентрації впливають на навколишнє мікробне життя.

Такі мікроби, як Rhodobacteraceae і Chromatiaceae, які, як відомо, розкладають ПАУ, були виявлені в зразках, що мали найвищі концентрації забруднювачів. На корпусі судна були виявлені сульфатвідновлювальні бактерії, які, найімовірніше, роз'їдають його.

"Хоча ми не бачимо ці старі затонулі кораблі, і багато хто з нас не знає, де вони знаходяться, вони все ще можуть забруднювати нашу морську екосистему, - наголосив Ван Ландуйт.

"Насправді, їхній старий вік може збільшити екологічний ризик через корозію, яка відкриває раніше закриті простори. Таким чином, їхній вплив на навколишнє середовище все ще розвивається", - додав він.

Вчені припускають, що ще багато чого належить відкрити з точки зору впливу корабельних аварій на підводні екосистеми.

"Широка громадськість часто цікавиться корабельними аваріями через їхню історичну цінність, але потенційний вплив цих аварій на навколишнє середовище часто залишається поза увагою", - каже Ван Ландуйт.

"Ми досліджували лише одне судно, на одній глибині, в одному місці. Для того, щоб отримати краще уявлення про загальний вплив корабельних аварій на наше Північне море, необхідно відібрати зразки з великої кількості затонулих кораблів у різних місцях", - зазначив він.

Нагадаємо

Науковці давно визначили, що глобальне потепління негативно впливає на коралові рифи, а нещодавні дослідження показали, що зміни клімату завдадуть океану великої шкоди, яка спричинить наслідки для природи та людства.

Дослідники з Гавайського університету передбачили вплив на коралові рифи Землі на основі змін температури поверхні моря, підкислення океану, тропічних штормів, землекористування та населення. Їхні результати показали, що, дивлячись на один фактор стресу в нинішніх умовах, половина світових коралових рифів буде остаточно пошкоджена до 2050 року. Однак, якщо врахувати численні стресори, ця дата припадає на 2035 рік.

Юліана Росковінська

Джерело: УНН


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/535545.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua