Транспортний безвіз з ЄС життєво важливий для бізнесу України

01 июл, 10:45

Це зекономить мільярди доларів експортерам, а також здебільшого розв’яже проблему черг на кордонах.

У цьому переконаний Український союз промисловців і підприємців. В діловому союзі привітали укладення Спеціальної Угоди про лібералізацію автомобільних перевезень з Єврокомісією.

Таке рішення прискорить і покращить логістичне сполучення між Україною та країнами ЄС, дасть змогу наростити експорт українських товарів. Передовсім йдеться про проблемні нині (через блокаду рф чорноморських портів) постачання агросировини. Зараз на автотранспорт припадає 10—15% українського експорту, і цей показник може бути значно збільшений.

Раніше УСПП, так само як і уряд України, працювали над лібералізацією дозволів на автомобільні перевезення. З початку широкомасштабної  війни рф проти України на такий крок пішло щонайменше 9 держав Євросоюзу.  Водночас у 2019-2021 роках хронічним бар’єром був дефіцит дозволів, які видавалися країнами єврозони. За окремими оцінками німецько-українських експертів, такий дефіцит призвів до втрати 500 млн. доларів нашими експортерами за вказані роки.

«Транспортний безвіз – це логічне продовження  інтеграції України до ЄС. Після набуття нашою країною статусу кандидата на вступ, чимало колишніх бар’єрів зникло чи зникне найближчим часом. З нашого ж боку треба пришвидшеними темпами адаптувати технічні стандарти і регламенти до європейських, міжнародних в цілому», - переконаний президент УСПП Анатолій Кінах.

З іншого боку, уряду потрібно законтрактувати та організувати систематичне постачання пального в Україну. Щонайменше 20 тис. тон на добу. Нагадаємо, що у червні Україна імпортувала з Європи майже 600 тис. тонн нафтопродуктів. Цим ресурсом планується закінчити кризу відсутності бензину та дизелю та дещо знизити ціни на АЗС.

Проте це має бути системна політика, плюс варто враховувати витрати на жнива, потреби оборонного сектору, запити волонтерських організацій та бізнесу.

Тому оператори ринку повинні мати не просто двотижневий запас пального для реалізації, але й прогнозовані і чіткі графіки нових надходжень сировини із зафіксованою на визначений час ціною. Краще, коли Україна вже зараз сформує необхідний резерв щонайменше до вересня включно, та продовжить працювати над диверсифікацією постачань.

УСПП відзначив при цьому і позитивну динаміку: обсяги імортованого палива в червні вдесятеро перевищили відповідний показник у березні 2022 року. 


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/528621.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua