Нові гарантійні правила: обміняти товар і повернути гроші стане легше

07 июл, 10:00

Верховна Рада ухвалила законопроєкт № 4185, який дозволить застосування гарантійних зобов’язань в електронному вигляді. Іншими словами — не потрібно буде зберігати паперові документи на придбану техніку.

Замість цього пропонується відразу ж в момент покупки зареєструвати її на сайті виробника. За задумом авторів цього законопроєкту, такий крок поліпшить обслуговування споживачів і дозволить оцифрувати бізнес-процеси учасникам ринку.

Нагадуємо, про головні зміни, які можуть стосуватися ваших гаманців, ми оперативно інформуємо в нашому телеграм-каналі Finance_ukr. Підписуйтесь і ви!

Заступник голови правління Союзу споживачів України (СПУ) Олег Цільвик вказав на деякі невідповідності в законопроєкті № 4185. Зокрема, незрозуміло, хто саме повинен видавати електронні зобов’язання.

«Продавець іноді взагалі не має відношення до виробника. І яким способом продавець забезпечить наявність на сайті виробника можливості зареєструвати гарантію — незрозуміло», — прокоментував він.

Правильно було б розділити інформацію про електронні гарантії і про експлуатаційні документи, вважає експерт. За його словами, це різні речі і не потрібно заплутувати споживачів.

Вагома частина товарів, походження яких неможливо встановити і підтвердити, в Україні продається «перекупниками». Що вже говорити про контрабандні або контрафактні поставки. Незрозуміло, як в таких випадках буде забезпечуватися електронна гарантія, зазначив Цільвик.

Він розповів, що найчастіше в Україні можна зустріти «гарантію від виробника» на кілька місяців. Тоді як в Європі поширеною практикою є надання гарантійних зобов’язань строком на 24 місяці.

Тому якщо реєструвати покупку відразу ж на сайті виробника, то можна буде дізнатися, чи поширюється гарантія на нашу країну і який її строк. Таким способом можна дізнатися, наскільки офіційний товар купує покупець.

Цей законопроєкт вигідний і для учасників ринку. Адже роздрукувати технічний паспорт, гарантійний талон — це додаткові витрати часу і коштів. «Особливо коли великі виробники розміщують на своїх гарантійних талонах певні захисні елементи», — зазначив він.

Ще одна з вигод для пересічних споживачів, на думку Цільвика, пов’язана зі зручністю для покупців. «Продавець буде вносити всю необхідну інформацію — за бажанням споживача — відразу на місці в базу виробника», — розповів він. Тому що чимало користувачів стикаються з труднощами, намагаючись зробити це самостійно.

Инф. finance.ua


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/507515.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua