17 май, 08:42
Чергова зустріч із представниками закордонних урядів – черговий контракт на закупівлю машинобудівної продукції іноземного виробника. Представники урядів України й Франції підписали рамковий договір про поставку компанією Alstom 130 електровозів на суму €900 млн. Паралельно з цим, нагадаємо, Укрзалізниця вже вдруге в 2021 році не змогла закінчити тендер на закупівлю 100 пасажирських вагонів. Замовленням передбачалося завантажити національного виробника. Наразі є реальна загроза неосвоєння бюджетних коштів та поставлення на паузу цих перших масштабних планів кооперації на внутрішньому ринку. У січні-квітні цього року вагонобудування в Україні впало на 75%.
На цьому зосередили увагу в Українському союзі промисловців і підприємців.
«Меморандумом із Alstom передбачається локалізація на рівні 35%. Поки що це декларація про наміри, чітких зобов’язань окремими контрактами не виписано. Співпраця з іноземними виробниками – це добре, втім у промисловців України виникає цілком логічне питання: що з національними планами розвитку машинобудування, створення робочих місць? УСПП та УЗ погодили попередній драфт Концепції оновлення рухомого складу залізниці, на часі розробка та нормативне затвердження відповідної Державної програми, обов’язково із значною локалізацією виробництва. Турбує, що наміри закупити ту чи іншу продукцію в іноземного виробника ніяк не скоординовані з такими стратегічними програмами. Бо постає питання не лише виробництва, але й інфраструктури, подальшого розвитку українських підприємств повного циклу виробництва тощо», - наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.
Лідер ділової спільноти підкреслив, що загалом актуальним лишається прийняття державних цільових програм ключових сфер: авіа-, судно-, ракето-космічного, транспортного машинобудування та ін. За останній рік Україна не просунулася в реалізації політики імпортозаміщення, локалізації виробництва, прискореної адаптації європейських технічних регламентів і стандартів тощо.
«За останні 2 роки Україна законтрактувала (чи має намір це зробити) закупівлю іноземної техніки і обладнання на $ 6-7 млрд. Це величезні суми: локомотиви із США , патрульні катери з США та Великої Британії, турецькі корвети. Це ще навіть не вичерпний перелік. Тільки на оновлення підрозділів МВС французькою технікою (пожежні автівки, гелікоптери, патрульні катери) держава заплатить майже 1 мільярд євро. Тепер же ще майже мільярд – попередньо домовилися про поставку електровозів. Лише на контракти (чинні чи майбутні) з Францією Україна планує спрямувати майже 2 млрд. євро. Це лиш трохи менше довгоочікуваного вересневого траншу від МВФ (2,9 млрд. доларів), якого так чекає уряд. Такі наслідки відсутності промислової стратегії та, на жаль, невисокої ефективності роботи Міністерства стратегічних галузей промисловості», - наголосив Анатолій Кінах.
УСПП закликає парламент проголосувати врешті законопроєкт №3739 про локалізацію у державних закупівлях у другому читанні, а уряд – прийняти постанову «Деякі питання реалізації пілотного проекту зі здійснення закупівель техніки галузі машинобудування з підтвердженим ступенем локалізації виробництва», розроблену разом із бізнесом.
Окрім того, ділова спільнота наполягає на розробці та затверджені низки цільових державних програм в транспортному, судно- та авіабудуванні, прийнятті Стратегії розвитку промисловості.
Ці пропозиції вже були сформульовані в «Платформі економічного патріотизму: невідкладні заходи 2021», який УСПП разом із Антикризовою радою громадських організацій вже спрямував Офісу президента, уряду і Верховній Раді.
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/504438.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua