29 мар, 15:16
На сьогоднішній день затримки вантажів на українсько-молдовському кордоні не існує. За словами першого заступника голови Державної митної служби України Олександра Федорова, вантажі з України, які прямують до Наддністрянщини пропускаються безперешкодно. За його словами, на сьогоднішній день навпаки існує тенденція збільшення кількості суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності Придністровського регіону, які були зареєстровані торгівельно-промисловою палатою Республіки Молдова.
Зокрема, він повідомив, що 24 березня через українсько-молдовську ділянку кордону було вивезено шість залізничних вагонів і два автомобіля з продукцією придністровських підприємств. Зокрема, відправниками були консервні заводи. Вантажі з продуктами харчування були направлені до Америки та Німеччини. Загальна вага вантажів склала 368 тонн. Крім продуктів харчування було відправлено вантажі з текстилем на 108 кг та ін.
«Я хочу підкреслити, що всі ці вантажі, які прямували з Наддністрянщини через територію Республіки Молдови були оформлені Молдовською митною службою без проблем. Вони безперешкодно перетнули кордон Молдови з Україною і були в подальшому відправлені до пунктів призначення. Тобто ми можемо говорити, що на сьогодні існують позитивні зрушення у цьому напрямку. Таким чином, Україна підтверджує те, що вона є гарантом врегулювання даного конфлікту»,— повідомив О. Федоров.
За словами О. Федорова, з ділянок, заблокованих з боку Наддністрянщини, особовий склад митної служби був перенаправлений до інших пунктів пропуску, зокрема на Могилів–Подільський, для того, щоб спільно з прикордонниками і представниками Міністерства транспорту оформлювати залізничні вагони, які накопичувалися на вузлових станціях. Як зазначив О. Федоров, додатково було виділено 24 особи, які здійснюють митне оформлення вантажів. Для цієї роботи також було залучено 4 додаткових кінолога з собаками.
Водночас, О. Федоров зазначив, що на сьогодні з Наддністрянщини вантажі не пропускаються, пропускаються лише порожні транспортні засоби, а саме: залізничні вагони і вантажівки, які доставляли вантажі до Наддністрянщини.
Нагадаємо, що 16 березня, за даними прес-служби Державної митної служби України, придністровською стороною було знято блокування пунктів пропуску для автомобільного повідомлення на придністровській ділянці українсько-молдавського кордону «Платоново–Гоянул Ноу» і «Кучурган–Первомайськ». Цілком відновлений рух вантажних транспортних засобів і в повному обсязі — автобусів і легкових автомобілів.
Слід зазначити, що за даними першого заступника міністра транспорту і зв'язку України Василя Цибенко, станом на 17 березня на кордоні було затримано 3090 вагонів. З них на залізницях України простоює 1711 вагонів з вантажами, на залізницях СНД — 1205 вагонів. За словами заступника міністра, збитки України за останні 13 днів склали 14,4 мільйонів гривень і продовжують зростати. У той же час, блокуючи транспортне повідомлення в порт Рені, Республіку Молдова і Румунію, влада Наддністрянщини пропускає залізничні вагони з вантажами для потреб власної економіки. Необхідно відзначити, що українська сторона повною мірою забезпечує ці перевезення. Так, з початку самоблокади в Наддністрянщину з території України відправлено 600 вагонів, з них 400 для потреб Рибницького меткомбінату і 160 вагонів з вугіллям, продовольчими (цукор, овочі, сіль), побутовими і будівельними товарами, бензином і дизельним паливом. Завдяки зусиллям української сторони, було забезпечено залізничне й автомобільне повідомлення.
«Укрзалізницею» у порт Рені було організовано доставку вантажів за альтернативним маршрутом через прикордонний перехід «Могилів–Подільський–Окниця». При цьому були збережені такі тарифні ставки на перевезення, як через перехід «Кучурган–Новосавицька», незважаючи на значне збільшення відстані перевезень. За станом на 17 березня через цей перехід уже передано 1029 вагонів: по 4 потяги в добу.
У цілому, за словами замісника міністру транспорту, протягом березня на територію Республіки Молдова передано більше 3000 вагонів, у тому числі транзитом у Румунію – 1600 вагонів, у порт Рені – 400 вагонів і 1000 вагонів безпосередньо в Республіку Молдова (частина з них призначалася для Наддністрянщини).
Цікаво, що через автомобільні пункти на державному кордоні України з Наддністрянщиною до блокади в добу проходило приблизно 120 вантажних автомобілів і автобусів. За попередніми розрахунками, Наддністрянщина заробляла близько 15 тисяч доларів у добу. Таким чином, в умовах самоблокади невизнана республіка свідомо позбавила себе доходу приблизно в 195 тисяч доларів.
Замміністра транспорту запевнив, що транспортники України, не дивлячись на труднощі, що виникли на придніпровській ділянці україно-молдавського кордону, і надалі будуть робити все можливе, для того щоб у повному обсязі виконувати свої міжнародні зобов'язання по перевезенню вантажів, товарів і пасажирів.
Довідка ElcomartNews. Нагадаємо, що митний скандал розгорівся 3 березня навколо введення нових правил митного контролю, прийнятих українською і молдавською сторонами, відповідно до яких для перетинання українсько-молдавського кордону необхідний дозвіл офіційного Кишинева. У результаті ділянка українсько-молдавського кордону була заблокована. Потрібно відзначити, що активну участь у розпаленні конфлікту взяла російська сторона, звинувативши Україну і Тираспіль в економічній блокаді невизнаної республіки.
Наталія Погосова,
кореспондент
ELCOMART News
(www.e-news.com.ua)
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/49859.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua