Щодо ситуації в пунктах пропуску на придністровській ділянці українсько-молдовського державного кордону

09 мар, 15:28

Коментарі, що містяться в повідомленнях окремих засобів масової інформації, не ґрунтуються на поглибленому аналізі ситуації, причинах її виникнення та суті запровадженого механізму ввезення на територію України товарів з Придністровського регіону Республіки Молдова. Основні аргументи, що містяться в таких коментарях  щодо „новизни” запровадженого механізму контролю за ввезенням таких товарів та посилання на „блокування” роботи пунктів пропуску без зазначення безпосередніх ініціаторів таких дій не дозволяє забезпечити формування об’єктивного бачення та оцінки ситуації, що склалася.  

Перш за все слід зауважити, що Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 112-р не передбачено введення нового, а відновлення механізму пропуску товарів, що ввозяться з території Придністровського регіону на територію України, за умови наявності митного забезпечення Республіки Молдова. Саме такий порядок був визначений Протоколом між Державною митною службою України та Митним департаментом Республіки Молдова, укладеним 15.05.2003 року за дорученням Кабінету Міністрів України та введеним в дію з 25.05.2003.

За період практичного застосування положень Протоколу в період з травня 2003 по серпень 2004 року (дію протоколу було призупинено відповідно до розпорядження Уряду України), не було зафіксовано жодного факту ввезення на митну територію України товарів з території Придністровського регіону без наявності митного забезпечення Республіки Молдова. Введення в дію та успішна практична реалізація положень Протоколу про митні забезпечення протягом травня 2003 - серпня 2004 років супроводжувалась введенням низки законодавчих актів Уряду Республіки Молдова, що передбачали лібералізацію окремих аспектів державного та податкового регулювання діяльності суб’єктів підприємництва Придністров’я. На думку Держмитслужби, проблемні питання щодо застосування положень Протоколу, що виникли на даний час, обумовлені виключно проблемами, що носять суто внутрішній для Республіки Молдова економічний характер.     

 Інформація щодо виникнення укладень в роботі пунктів пропуску та блокування роботи окремих з них також потребує суттєвих уточнень та наголосів. Перш за все слід зазначити, що Протокол про митні забезпечення  регулює виключно процедуру ввезення на територію України товарів та не змінює процедуру їх вивезення.  Крім того положення Протоколу не зачіпають процедуру переміщення громадян через кордон.

Підтвердженням цьому є постійний процес переміщення автомобільних та залізничних транспортних засобів, що перевозять товари на адресу суб’єктів Придністровського регіону, в напрямку виїзду з України, а також постійна динаміка переміщення пасажирів.

Так, наприклад, протягом 03.03.2006 – 09.03.2006 з території України на територію Придністровського регіону через пункти пропуску, розташовані на придністровській ділянці українсько-молдовського державного кордону прослідувало 4037 легкових транспортних засобів, 76 вантажних транспортних засобів та понад 300 вантажних залізничних вагонів. При цьому, не пропущено на митну територію України, у зв’язку з відсутністю на товаросупровідних документах митних забезпечень Республіки Молдова, тільки 14 вантажних транспортних засобів та 13 вантажних залізничних вагонів.   

Проблемні питання функціонування пунктів пропуску на придністровській ділянці кордону пов’язані виключного з діями органів Придністровської адміністрації, оскільки направлені на обмеження руху транспортних засобів або повного їх блокування. Результатами таких дій є  накопичення транспортних засобів не тільки безпосередньо в пунктах пропуску а і на під’їзді до них на території України та між пунктами пропуску. Так наприклад, станом на 09.03.2006 на виїзд з території України перед пунктом пропуску „Платонове-Гоянул Ноу” знаходиться 33 транспортних засоби, безпосередньо на території  української частини пункту пропуску – 5 транспортних засобів, оформлених у митному відношенні, а також на території між українською та молдовською частинами пункту пропуску – 6 транспортних засобів.

Масштабність дій адміністрації Придністров’я підтверджується і тим, що  блокування руху здійснюється не тільки в пунктах пропуску, а і на залізничних станціях, що знаходяться на території Придністровського регіону. Так, наприклад, заблоковано рух вантажних поїздів на станції Бендери, де на в’їзд в Придністров’я з території Республіки Молдова знаходяться 285 залізничних вагонів, у тому числі і транзитних.

На даний момент обмеження та блокування роботи пунктів пропуску є  вибірковим, а в окремих випадках є неузгодженим. Так, наприклад, придністровською стороною запроваджені обмеження щодо переміщення товарів через міжнародні залізничні та автомобільні пункти пропуску, втому числі - щодо товарів для підприємств Придністровського регіону. В той же час переміщення таких товарів через міждержавні пункти пропуску здійснюється без будь-яких обмежень та ускладнень. Так наприклад, у міждержавних пунктах пропуску для автомобільного сполучення на придністровській ділянці кордону пропущено 13 вантажних транспортних засобів, яким було відмовлено у пропуску через заблоковані пункти пропуску на цій ділянці кордону.

З метою недопущення ускладнень в роботі пунктів пропуску Державною митною службою у взаємодії з Міністерством транспорту та зв’язку України здійснюються заходи, направлені на перенаправлення транспортних засобів з пунктів пропуску на придністровській ділянці українсько-молдовського державного кордону в інші пункти пропуску. За період з 03.03.2006 по 09.03.2006 погоджено перенаправлення 203 залізничних вагонів з вантажами   до Ренійського морського торговельного порту та пункту пропуску „Рені-Галац” (Румунія) через станцію Могилів-Подільський.  

Прес-служба ДМСУ


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/48058.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua