Ніхто не любить етикеток… доки не йдеться про їжу

24 апр, 13:11

Шість способів, завдяки яким етикетки допоможуть вам стати кращими.

Ви пообіцяли собі бути здоровими. Ви йдете в магазин, щоб вибрати кращий з двох продуктів. Але що ж тоді? Який обрати? Ви, звичайно ж, читаєте етикетку!

Ми сприймаємо їх як щось буденне, але вони надзвичайно важливі для нашого здоров'я і благополуччя. Етикетки на продуктах харчування гарантують: їжа виглядає так, як ми її уявляємо, і продукти є настільки корисними, як ми вважаємо. Етикетки розповідають нам про інгредієнти та поживні речовини.

Міжнародна торгівля зростає і нам стає все важче дізнатися, хто є виробниками продуктів харчування і яке походження нашої їжі. Надійні етикетки допомагають заповнити цю прогалину. ФАО та Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) працюють через Комісію Кодекс Аліментаріус над встановленням глобальних стандартів маркування продуктів харчування. Країни повинні дотримуватися цих стандартів при маркуванні продуктів, особливо тих, які будуть продаватися на світовому ринку.

Ось 6 речей, в яких вам допоможуть етикетки:

1. Бути здоровими – Етикетки допомагають розуміти склад їжі: вітаміни, мінерали, калорії, жири тощо. Ця інформація є необхідною для споживання продуктів, які вам підходять. За допомогою етикеток можна відстежувати кількість спожитих мікроелементів та уникати їхнього дефіциту (зокрема заліза і вітаміну D). Ви можете спостерігати за своєю вагою, контролюючи вживання калорій та насичених жирів; ви можете обмежити прийом цукру і солі і переконатися, що їсте збалансовану їжу. Всі ці дії можуть запобігти хворобам, таким як діабет і деякі типи серцевих захворювань.

2. Бути у безпеці – Щороку внаслідок вживання їжі, зараженої бактеріями, вірусами, паразитами, токсинами чи хімічними речовинами, хворіє більше 600 мільйонів людей та помирає близько 420 тисяч осіб. Етикетки містять попередження та важливу інформацію про способи використання продукту (наприклад, інструкції щодо зберігання та приготування їжі) та його зберігання.

ФАО та ВООЗ через Комісію Кодекс Аліментаріус встановлюють глобальні стандарти для маркування продуктів харчування. Країни повинні дотримуватися цих стандартів при маркуванні продуктів, особливо тих, які будуть продаватися на світовому ринку. Зліва: ©ФАО/J. Belgrave; Справа: ©Shutterstock/Ekaterina Minaeva

3. Купувати непідроблені продукти - Запобігання шахрайству є однією з головних цілей маркування харчових продуктів. Без міжнародно підтверджених стандартів щодо етикеток продавці могли б свідомо вводити споживачів у оману через неправдиві упаковки. Коли ви купуєте шоколад, ви хочете бути впевненими, що це насправді шоколад, або коли купуєте рибу – що це насправді риба.

4. Виявляти інгредієнти, які можуть викликати шкідливі алергічні реакції – 10-25% населення розвинених країн мають алергічні реації на продукти харчування. Найпоширенішими алергенними продуктами є арахіс, соя, молоко, яйця, риба, ракоподібні, пшениця і горіхи. Якщо б ви не знали інгредієнтів, то могли б помилково з'їсти щось, що викликало б алергічну реакцію, подекуди дуже важку. Етикетки допомагають розуміти, чого слід уникати.

5. Зменшувати харчові відходи - Етикетки (якщо правильно їх читати!) можуть перешкодити вам викидати незіпсуті продукти. Маркування терміну придатності на етикетках дає змогу дізнатися, як довго продукт є безпечним для споживання. Це важливо для уникнення хвороб від простроченої їжі. Однак деколи терміни «краще до» та «вжити до» можуть призводити до непорозуміння і впливати на збільшення кількості харчових відходів. В ЄС приблизно 10 відсотків харчових продуктів викидаються після прострочення вказаних термінів споживання. Навчання споживачів та зацікавлених у ланцюжку поставок може зменшити харчові відходи, а правдиве маркування термінів сприятиме безпечному споживанню їжі.

6. Підтримувати місцевих виробників - Деякі етикетки, що вказують на походження їжі, наприклад, колумбійська кава (Колумбія), сир Manchego (Іспанія), чай Darjeeling (Індія) або Kona Coffee (США), можуть привернути увагу клієнтів і надати більшої цінності продукту, а, отже, і виробнику. Споживачі мають тенденцію ідентифікувати місцеві та типові продукти харчування до конкретного місця, як і надавати певних характеристик (таких як смак та якість) географічним місцям. У дослідженні, проведеному ЄБРР і ФАО, дев'ять продуктів з географічними позначеннями підвищили ціну кінцевого продукту на 20-50%. Сьогодні споживачі все більше пов'язують якість з географічним походженням і традиціями.

Етикетки легко ігнорувати, якщо ви тягнетеся до свого улюбленого продукту. Вони є лише однією з багатьох, здавалося б, нудних частин, що змагаються за вашу увагу. Але інформація - це сила, що може допомогти вам взяти під контроль власне здоров'я. Можливо, вас важко назвати «здоровим, як горіх» або «заручником шкідливої їжі», але ви точно хотіли б, щоб помідори були помідорами, а арахіс – арахісом! Ми прагнемо жити у світі, де є достатньо їжі для всіх, приймаючи як належне, що ця їжа є безпечною. І без цієї важливої основи ми не зможемо побудувати світ без голоду.

Міжнародний форум з питань безпеки харчових продуктів і торгівлі, організований ФАО, ВООЗ, СОТ і АС, проходить у Женеві 23-24 квітня 2019 року.


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/459076.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua