25 окт, 14:47
Нещодавно в Україні було проведено перше масштабне дослідження вітчизняної модної індустрії, в рамках якого визначили частку дизайну жіночого одягу в економіці країни.
Аналітична робота “Дослідження модної індустрії України” показала, що творчий ресурс українських дизайнерів та модельєрів одягу за умови структурованої підтримки державних та громадських організацій може стати рушієм збільшення частки легкої промисловості у ВВП України в 40 разів, з 0,06% до 2,4%.
Аналіз був проведений за сприяння Українського Культурного Фонду (UCF) Анною Варавою - культурним дипломатом, старшим експертом з секторальної політики та комунікації при Міністерстві закордонних справ України від проекту Association4U, який займається сприянням впровадженню угоди про інтеграцію в ЄС.
Наукова робота визначила, що галузь легкої промисловості України наразi є перспективною за рахунок креативного потенціалу українських дизайнерів. Завдяки глибинному аналізу та документальному підтвердженню отриманих результатів з'явилася можливість винести це питання на державний рівень, показати важливість сприяння розвитку легкої промисловості та індустрії моди з боку держави.
Під час дослідження, яке тривало понад півроку, було використано різноманітні методи збору і аналізу даних, серед яких аналітична обробка академічної літератури, прямі розгорнуті інтерв’ю з експертами в індустрії моди України і Франції. У числі опитаних професори Istituto Marangoni Paris, президенти модних агенцій YPT і Fab City Grand Paris та інші експерти, які працюють у цій сфері понад 10-20 років. До речі, Францію, як зразок розвитку галузі, обрано не випадково. Україна у процесах удосконалення державного управління найбільше успадковує саме Францію і Великобританію, адже їх національні інститути і структури схожі.
«Український ринок модної індустрії сьогодні, як ніколи, знаходиться у сприятливих умовах, особливо в напрямку розвитку виробництва на експорт, що спричинено, в першу чергу, інтеграцією України в глобальний торговельний простір через укладання Угоди про асоціацію з ЄС, - розповідає Анна Варава. - В той же час, існують чинники, які затримують цей розвиток, зокрема тінізація внутрішнього ринку, насичення ринку імпортними товарами, ввезеними із заниженням митної вартості, а це 25,4% обігу за оцінкою Асоціації «Укрлегпром», тощо».
В рамках дослідження також було проведено анкетування, у якому взяли участь 22 провідні українські дизайнери, серед яких Andre Tan, Litkovskaya, Bobkova, Flow the Label, Ксенія Шнайдер, Анастасія Іванова, The Coat, Frolov, Aysina, Kristina Mamedova та інші.
«Україна - країна креативних людей, при чому одні вміють створювати красу, інші ж транслювати її свiту, - коментує дизайнер Андре Тан. - Та, на жаль, одяг вітчизняного виробництва обирає невеликий відсоток українців, і це спричинено рядом факторів, якi можливо усунути. Сподіваюсь, ми отримаємо підтримку держави, яка сприятиме руху української моди вгору».
«Я впевнена, що цей аналiз не тiльки приверне увагу та викличе обговорення проблеми, але й вплине загалом на розвиток української fashion-індустрії на державному рівні, - ділиться дизайнер Лілія Літковська. - Я та мої колеги будемо і надалі робити все від нас залежне, щоб створювати якісний та креативний продукт, завдяки якому з кожним роком все більше українців будуть віддавати перевагу одягу Made in Ukraine».
Результати проведеної роботи Анни Варави, яка є багаторічним інсайдером fashion-індустрії України та протягом 7 років очолювала модний глянець L'Officiel, були представлені під час Dnepr fashion weekend. Незабаром вони також будуть оприлюднені під час дискусії Export talks у Києві, на міжнародному форумі Креативна Україна та надані усім релевантним міністерствам України, представництву ЄС в Україні, посольствам України в країнах Європи; дизайнерам, організаторам та учасникам тижнів моди та іншим.
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/447798.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua