Запуску другого рівня пенсійної системи обов’язково повинні передувати прийняття законопроектів про спліт і повноваження НКЦПФР - учасники ЦКР

26 мар, 15:23

Обов’язковими передумовами розбудови другого рівня пенсійної системи в Україні є прийняття двох законодавчих ініціатив: Проекту Закону № 2413а «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо консолідації функцій із державного регулювання ринків фінансових послуг» і Проекту Закону № 6303 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу».

Таку позицію розробника Концепції розбудови другого рівня пенсійної системи – Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку – підтримали учасники засідання Цільової команди з упровадження реформ фінансового сектору України (ЦКР), яке відбулось 21 березня 2018 року.

Експерти ЦКР сприятимуть підтримці вищезгаданих законодавчих ініціатив.

Наразі функції нагляду за установами системи пенсійного забезпечення (компанії з управління активами, недержавні пенсійні фонди, адміністратори фондів) розпорошені між двома регуляторами - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку й Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, - що ускладнює регулювання і знижує його ефективність.

Крім того, для здійснення ефективного нагляду за суб’єктами другого рівня, забезпечення захисту учасників пенсійної системи і попередження зловживань на ринках капіталу регулятор ринку повинен бути інституційно спроможний, нести відповідальність за свої рішення та дії, мати належне фінансування, адекватні повноваження у правозастосуванні і повноваження для здійснення транскордонних заходів і розслідувань випадків шахрайства.

Член НКЦПФР Олександр Панченко презентував учасникам засідання Концепцію розбудови другого рівня пенсійної системи. 

«Система, яку ми розробили, створена, насамперед, в інтересах громадян – вона проста, зручна і зрозуміла. В цій системі унеможливлені корупційні ризики з боку роботодавців. Комунікації з громадянами відбуваються через «єдине вікно» у Пенсійному фонді України. Всі учасники такої системи, навіть ті що не зроблять свідомий вибір компанії для управління їх заощадженнями, отримують високу якість послуг. Високі вимоги до професійних посередників та багаторівнева система контролю забезпечать збереження пенсійних активів, без необхідності створення ще одного Фонду гарантування. Але важливо усвідомлювати, що гідні пенсійні виплати можливо забезпечити лише за умов сплати достатніх внесків, мінімізації адміністративних видатків та ефективному інвестиційному доході», - прокоментував Олександр Панченко.

Експерти міжнародних фінансових організацій допомогли Комісії проаналізувати світовий досвід у розбудові таких систем і здійснити прогнозні розрахунки.

До 29 березня учасники ЦКР матимуть змогу надати свої пропозиції і зауваження до Концепції. Комісія розгляне все надані пропозиції і намагатиметься врахувати їх задля досягнення якомога ефективнішого варіанту розбудови накопичувальної системи і залучення максимальної підтримки стейкхолдерів.

Нагадаємо, розвиток системи накопичувального пенсійного забезпечення є одним із заходів Комплексної програми розвитку фінансового сектору України до 2020 року (компонент А.14).


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/434479.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua