Україна може стати важливим логістичним хабом — голова компанії Gefko

02 мар, 11:00

Генеральний директор логістичної компанії Gefko Оксана Яковлева — про тренди ринку логістики, можливості для нових підприємців та про жінок в логістиці.

Інтерв'ю в рамках проекту "Завтра-2037" провела 16-річна Софія Петришин зі Львова, переможниця Всеукраїнського науково-технічного конкурсу "Інтел Техно". Розробила комп'ютерну програму, яка перетворює друкований текст на шрифт Брайля.

Що змінилося на ринку логістики за останні 5 років?

Постійні зміни — це наша нова стабільність. Логістика є певним "лакмусовим папірцем", оскільки співпрацює на перетині різних індустрій та країн. Наприклад, якщо в Україні збирається літак, запчастини та комплектуючі можуть надходити з різних країн. Що зараз потрібно в логістиці — це дуже швидко все робити, і в той час, коли це потрібно виробництву. Так само і на ринку B2C — все більше розвивається тренд кастомізації, коли клієнт диктує компанії умови, на яких хоче отримати доставку, а компанія повинна їх виконувати.

Хто більше впливає на цей тренд — компанії чи клієнти?

Компанії наближуються до клієнта, тому що саме він є джерелом інформації та інновацій. І ця тенденція є не тільки в логістиці, а і в інших галузях економіки. Клієнти також стають більш вимогливими, особливо молоде покоління. Воно складається з людей, які вже не бажають мати такі самі речі, як у всіх, вони хочуть чогось індивідуального. Наприклад, сьогодні існує таке поняття, як "бач ван продакшн" — людина замовляє товар, який виробляється в єдиному екземплярі, і виробник повинен його зробити, а логістична компанія доставити в певний час і певне місце. Бізнес повинен ставати більш гнучким, швидкісним та клієнтоорієнтованим, щоб задовольнити сучасні вимоги та постійно зацікавлювати клієнта.

Як ви оцінюєте перспективи українського ринку логістики на найближчі 5 років?

На сьогодні ми є на місці наздоганяючих, тому шлях до того, щоб стати частиною глобального ланцюга поставок і логістики, ще дуже довгий. На мій погляд, ми будемо наздоганяти ще років десять. Ми повинні довести світу, що Україна може стати важливим логістичним хабом в світі — для цього ми маємо все, що потрібно. Як мінімум в Україні найдовші залізничні шляхи в Європі — і це одне вже надає великі можливості.

Які тренди ви можете виділити на 2018 рік?

По-перше, роботизація процесів. Мабуть всі бачили відео зі складу Amazon, на якому працюють маленькі помаранчеві роботи, а людей практично на складі немає. Цей тренд буде тільки поглиблюватись і поширюватись, що значно змінить галузь логістики — роботи, безпілотні автомобілі та вантажівки, дрони. Поки ці технології не можна в повному обсязі використовувати в загальному масштабі — немає достатньої законодавчої бази, але в приміщеннях вони розповсюджуються дуже активно. Завдяки цьому зменшується кількість помилок і пришвидшуються процеси.
По-друге, постійне вдосконалення IT-складових — інструментів і програм. Вони також змінюються дуже швидко, щоб виконати своє головне завдання — робити процес логістики більш прозорим, щоб вдовольнити потреби клієнтів у контролі переміщення їх відправлень. Сьогодні багато IT-стартапів пропонують цікаві рішення саме в логістиці. В минулому році наша компанія також стала частиною двох таких стартапів — одного в Парижі, другого в Лондоні. Зараз ми проводимо перемовини і будемо приймати рішення, яким чином брати участь у їх розвитку — або придбаємо повністю, або частково будемо фінансувати… Тож головними трендами на 2018 рік я бачу автоматизацію та роботизацію більшості процесів в логістиці.

В Україні ви використовуєте сучасні технології?

Роботів у нас поки що немає, але в минулому році ми тестували смарт-окуляри на складах і отримали підвищення ефективності праці на 5%. До європейського показника в 25% нам ще далеко, але 5% — це теж дуже багато.

Що ви порадите підприємцям, які намагаються вийти на логістичний ринок?

Залежить від того, чим хоче займатись підприємець. Якщо він бажає розвивати бізнес через участь у процесах великого оператора, може стати агентом чи посередником в невеликому місті, де ще немає представника. Для цього потрібно небагато — комп'ютер, інтернет, телефон, автомобіль та бажання бути надійним партнером компанії.
Ще одну можливість надають IT-рішення, про які я вже казала. Якщо у людини є цікавий програмний продукт, який зможе вдосконалити один чи декілька логістичних процесів — він завжди має можливість прийти в компанію і презентувати свою розробку. Це може стосуватися будь-якого питання, наприклад, якщо програма дозволяє зекономити одну годину під час вибору транспорту на конкретний маршрут — вона є цікавою для бізнесу. Потрібно тільки мати сміливість і впевненість, щоб прийти і показати свою розробку.

Які навички та ресурси потрібні підприємцю-початківцю в логістичному бізнесі?

Я вважаю, що в будь-якому бізнесі і в будь-які часи потрібна, насамперед, працездатність. Щоб стати майстром своєї справи, необхідно витратити на неї не менше 10 тисяч годин. Більшості людей не вистачає саме працездатності і наполегливості. Якщо до цього додати креативність і велике бажання — можна досягти будь-чого.

В Україні є локальна компанія, яка може конкурувати з міжнародними брендами?

Якщо говорити про локальні доставки, то це "Нова пошта". Навіть наша компанія співпрацює з нею. Коли ж мова йде про міжнародні перевезення, то тут локальному бізнесу дуже важко конкурувати, але можливо. Для цього потрібно знайти партнерів з розповсюдженою мережею представництв у світі, підписати контракти і добре працювати.

А як починалася ваша кар'єра в цьому бізнесі?

Моя кар'єра почалася в 1997 році, коли ми з чоловіком переїхали до Києва. Завдяки високому рівню знання англійської мови, я змогла отримати місце менеджера по роботі з клієнтами в голландській логістичній компанії. З того часу я і займаюсь логістикою — вже більше 20 років.

Як вам вдалося в ті часи та в досить молодому віці отримати посаду в міжнародній компанії?

Коли людина молода, вона не дуже прискіпливо оцінює ризики. Мабуть, я зацікавила роботодавця своїм величезним бажанням працювати саме в цьому бізнесі і впевненістю у своїх силах.

Працювати в логістиці було вашою мрією?

Мої батьки дуже хотіли, щоб я стала стюардесою. Я не можу сказати, що теж про це мріяла, але літаки мені дуже подобались завжди. Крім того, я люблю подорожувати і активно відпочивати. У мене не було чіткого бачення розвитку кар'єри в логістиці, але, я вважаю, що моя професія дуже гармонійно збігається з тим, що мені подобається робити в житті.

Як ви охарактеризуєте себе як керівника?

На мій погляд, керівник — це людина, яка досягаючи успіху сама, має допомагати досягти успіху іншим. Я сподіваюсь, що саме це я роблю дуже добре. Для мене важливо надихати людей на відкриття своїх найкращих якостей, на досягнення цілей та розвиток себе і своєї кар'єри. Мені подобається спілкуватися та допомагати людям. Я дуже хотіла стати для когось ментором? і зараз мені це вдалося. Тож мрії здійснюються!

Якби у вас була можливість повернутися на початок своєї кар'єри, чи змінили би ви щось?

В кар'єрі, мабуть, нічого не міняла б, але змінила би декілька речей в собі. По-перше, я би раніше навчилася казати "ні", по-друге, не боялася би просити про допомогу, і по-третє, більше би слухала свій внутрішній голос.

За час своєї кар'єри, ви стикалися з проблемою гендерної нерівності?

Мені пощастило — я не відчула цього на собі. Але я знаю, що таке явище існує, особливо в компаніях, де історично колектив складається більшою мірою з чоловіків. Логістичні компанії теж відносяться до цієї групи, в нашій галузі дуже мало жінок.

За свою кар'єру я зробила такий висновок — чоловіків можуть просувати по кар'єрних сходинках авансом, а жінок — тільки за видатні результати. Про гендерну нерівність потрібно говорити і робити конкретні кроки. Сучасні жінки мають не менше, а іноді й більше навичок та вмінь для кар'єрних досягнень, ніж чоловіки.

Чи відображається на ваших дітях той факт, що ви займаєте керівну посаду?

Думаю, як і в багатьох жінок, які працюють, завжди є проблема вільного часу. Але я завжди компенсую нестачу часу не кількістю, а якістю спілкування з дітьми. Зараз моєму синові 20 років, а донці — 14. Вони вже не потребують такої великої уваги, як в маленькому віці. Зараз їм більше потрібні підтримка і поради, за якими вони завжди можуть до мене звернутися. І головне, що вони це знають і впевнені, що отримають це тоді, коли їм буде потрібно.

Чи важко вам бути бізнес-леді і мамою водночас?

Коли діти були малі, звісно, було важко. Зараз вже набагато легше виконувати ці дві важливі ролі. Знаєте, є фраза, що за кожним успішним чоловіком стоїть успішна жінка. Я вважаю, що цей принцип діє і навпаки — за кожною успішною жінкою стоїть чоловік, який любить, допомагає та підтримує. Коли життєві питання розподіляються на двох дорослих людей, вирішувати їх набагато легше.

Як ви мотивуєте своїх дітей до розвитку?

Я ставила це питання своїм дітям і вони відповіли, що я мотивую їх на власному прикладі. Якщо хочеш чогось досягти — дій, не зупиняйся, навіть якщо важко, і все вийде.

Яке у вас життєве кредо?

Ніколи не здаватися і прагнути ідеалу.

Ви перфекціоніст?

Думаю, так. Мабуть, всі жінки перфекціоністки — ми завжди хочемо бути кращі, розумніші, успішніші, щасливіші. І це добре, на мій погляд.

Які ваші три основні риси допомогли досягти успіху?

Перше — працездатність. Я ніколи не боялася брати на себе додатковий обсяг роботи і завжди прагнула до нових висот. Друге — відповідальність. Якщо я вже даю обіцянку, я обов'язково її виконаю. І третє — бажання змінювати світ навколо. Я впевнена, що у кожної людини в житті є час, коли потрібно брати, а є час, коли вже необхідно віддавати. Для мене прийшов вже час віддавати, і мені це дуже подобається.

Інтерв'ю проведено в рамках проекту "Завтра-2037", де талановиті діти України діляться своїми неймовірними винаходами та досягненнями. 31 березня 2018 року у Львові ви почуєте концентрат інсайтів для маркетологів, HR-професіоналів, прогресивних викладачів, батьків і всіх, хто активно замислюється про завтра. І все це — від футурологів, візіонерів майбутнього — сьогоднішніх підлітків.

СОФИЯ ПЕТРИШИН
ОКСАНА ЯКОВЛЕВА

Инф. delo.ua


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/432967.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua