Транспортна стратегія має бути комплексною: ремонт доріг, побудова об’єктів, розвиток машинобудування

01 авг, 13:51

Стратегічний підхід до вирішення проблем та надання розвитку транспортної системи України, на чому напростоювала ділова спільнота, може бути втілений в життя. Міністерство інфраструктури України разом з європейськими експертами розробили проект Національної транспортної стратегії – 2030. Головний акцент робиться на декількох пріоритетних інфраструктурних проектах: створення європейської колії зі Львова, будівництва мостів, метро в Харкові тощо. Але для стратегії цього мало, переконані в УСПП і Антикризовій раді громадських організацій, та пропонують значно розширити її, включивши питання глобальної модернізації Укрзалізниці, розвиток річкового транспорту, відродження вітчизняного транспортного машинобудування, будівництво сучасних автошляхів. Адже окремі проекти при проблемності напрямків  транспорту не  дадуть відчутного економічного ефекту. На цьому наголосили в УСПП та АРГО.
«Виробнича та транспортна інфраструктура в Україні знаходяться наразі в критичному стані, що не лише стримує розвиток економіки, але перетворюватиметься надалі на фактор техногенного ризику. Так, зношеність залізничної інфраструктури складає  90-95%. Зміни до законодавства з питань розвитку перспективного морського і річкового комплексу також мають несистемний характер. Відсутні проекти розвитку інфраструктури, технічний стан причалів та глибин на підхідних каналах та акваторіях більшості портів не відповідають сучасним вимогам. У цілому потенційні втрати вантажопереробки з причин незадовільного технічного стану 40% причалів  складають мільйони тон вантажів»,  – зазначив президент УСПП, голова Антикризової ради Анатолій Кінах.
Бізнес-асоціації та незалежні експерти розробили блок рекомендацій в транспортній сфері, що ввійшла до антикризової програми, запропонованій бізнесом уряду і парламенту. Зокрема, окрім потреби комплексного ремонту доріг, зведення нових інфраструктурних об’єктів, покращення логістики, йдеться про модернізацію Укрзалізниці, морського транспорту, розвиток машино-, суднобудування тощо. Адже дієва транспортна стратегія не може не враховувати цих речей.
Зокрема, пропонується створення вертикально інтегрованої системи регулювання вітчизняної морської індустрії, що потребує галузевої середньострокової стратегії. Сюди входить коригування зборів в портах України до міжнародного рівня, проведення своєчасних днопоглиблювальних робіт в акваторіях та на підхідних каналах Маріупольського МТП та порту «Південний» для забезпечення прохідних глибин на рівні паспортних та недопущення втрат вантажовласників через неповне завантаження суден тощо.
Інша сфера до негайного реформування – залізниця. Її проблемний стан боляче відбивається на інших сферах української економіки. Зокрема, через «вузькі місця» в інфраструктурі, дефіциті тяги і дизпалива минулого року не дотягли до очікуваного результату металурги країни, продемонструвавши менші, ніж могли б, обсяги виплавки і надходжень додаткової валютної виручки. Модернізувати Укрзалізницю, переконані в УСПП та Антикризовій раді, найбільш реально саме завдяки державним програмам, апробованим у всьому світі механізмам державно-приватного партнерства із направленням потужностей національного виробника на потреби державного монополіста.
«Транспортна і промислова (та й інші) стратегії повинні корелюватися та враховувати всю глибину існуючих проблем. Забезпечити їх виконання найоптимальніше в державно-приватному партнерстві, спираючись на широке залучення зовнішніх та внутрішніх інвесторів,  національного виробника і бізнес», – резюмували в УСПП.


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/419612.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua