27 окт, 08:33
Чиновницькі кабінети та численні довідки - з цим стикається кожна доросла людина. Оформити земельну ділянку чи нерухоме майно та що там говорити, елементарно - щоб отримати довідку про доходи чи склад сім'ї, треба витратити чимало часу і грошей. Саме тому в Україні впроваджують елементи е-демократії. Це низка проектів, які покликані спростити надання та отримання адміністративних і соціальних послуг населенню.
Подібну систему уже запроваджують на Полтавщині. У Полтавській обласній раді провели круглий стіл, де на запрошення керівника ради Олександра Біленького, поділилася досвідом впровадження вище названих проектів експерт у питанні е-демократії Яніка Мерило. На прикладі міст Львів та Дніпро, де уже працюють подібні проекти, учасникам круглого столу показали ефективність та простоту такої системи.
Так, наприклад, для того щоб замовити довідку вам не обов'язково оббивати погори ЦНАПів чи інших держустанов. Це можна зробити, не виходячи з дому, скориставшись мережею Інтернет. Оскільки існує система електронного документообігу, будь-яку довідку можна замовити за лічені хвилини. Так само, в електронній формі, її можна отримати.
Також є низка програм, які повністю відзеркалюють роботу влади та комунальних служб. Наприклад, в електронній програмі "Відкрите місто" видно об'єкти комунального майна. Програма "Відкритий бюджет" звітує про витрати місцевих бюджетів. "Система е-демократії дозволяє не лише позбутися від бюрократії, а й запобігти корупції. Адже це один із кроків до прозорості влади", - говорить експерт у питанні впровадження проектів е-демократії Яніка Мерило.
- Для цього не потрібно багато коштів. Головне бажання і політична воля влади. Не треба нічого видумувати, треба просто взяти те, що уже готове. Дуже багато програм, вони безкоштовні. Єдине на що витрачається ресурс - це персонал, який стежитиме і відпрацьовуватиме роботу тієї чи іншої програми, - говорить Яніка Мерило.
На Полтавщині система е-демократії уже в дії: в області готується проект "Бюджет участі", який стане першим прикладом прозорості і доступності. Крім цього, уже працює система "Прозоро", що забезпечує звітність роботи обласної ради. У планах ще кілька проектів, говорить голова обласної ради Олександр Біленький.
- Нам треба перевірити, як працюють ці проекти, а потім впроваджувати нові. Ми уже працюємо над системою електронного документообігу. На це спрямували 2,5 млн. грн. На мій погляд, зараз області необхідна програма "Електронний аукціон комунального майна", щоб процеси купівлі/продажу були прозорими і чесними. Також необхідна програма електронного обігу ліків. Це лише перші кроки. Наша обласна рада прогресивна, тож у планах зараз дещо модернізувати сесійний зал, зробити його більш інтерактивним, також зробити інноваційною роботу комісій, щоб прибрати паперову тяганину, - поділився планами Олександр Біленький.
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/402230.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua