23 мар, 00:53
Незабаром у столиці можуть з’явитися нічні експрес-маршрутки, які їздитимуть по місту після півночі. У мерії не проти такої ініціативи і навіть запланували зустрітися з розробниками «Нічного експреса» цього тижня. Автор проекту – Олексій Нікіфоров – переконаний, що в Києві давно пора ввести такі автобуси: «У великих містах України вже є нічні маршрутки. Для Києва це дуже важливо. Тут життя вирує і вночі, на відміну від невеликих містечок. А реально наземний міськтранспорт перестає ходити близько 23:00, що викликає масу незручностей у людей, які працюють в нічні зміни і у тих, хто в цей час просто гуляє містом». Людям доводиться користуватися таксі або добиратися на метро, яке працює лише до півночі.
ЗА ПОДВІЙНИМ ТАРИФОМ. Розробники пропонують створити сім нічних маршрутів (дивися інфографіку): три з них дублюють існуючі гілки метро, два – гілки, що проектуються. Щоб зацікавити перевізників, тариф пропонують встановити подвійний. Якщо вдень проїзд за маршрутом коштує 2,5 гривень, то вночі – 5, якщо 3 гривні – вночі 6. Щоб заробити міг кожен нічний водій, стоячих пасажирів брати не будуть. «Щоб зацікавити маршрутників, ми пропонуємо зробити нічний тариф подвійним, а щоб прибуток розподілявся між усіма перевізниками, водій на кожній зупинці каже, скільки у нього сидячих місць і не бере стоячих. Тому для наступного шофера завжди будуть пасажири», – кажуть розробники. Всі маршрути, окрім № 6, дублюють існуючі лінії міськтранспорту і на цих маршрутах, переконані автори, гарантований пасажиропотік. «Маршрути проходять через великі нічні точки активності: Центральний залізничний вокзал, Дарницький, аеропорт «Київ», автостанції, центр і з’єднують їх із спальними районами. 7 маршрутів покривають майже всі «спальники». Якщо брати радіус пішохідної доступності 1,5 км – покриті всі станції метро, окрім «Бориспільської» і «Червоного Хутора», – пояснює Олексій Нікіфоров.
ВЛАДА «ЗА». Міськвлада ідею підтримує. «Ідея актуальна. Насамперед нам потрібно обов’язково вивчити пасажиропотік на пропонованих маршрутах. І якщо є пасажир, то ця ідея має бути реалізована найближчим часом», – зазначив заступник голови КМДА Михайло Костюк. Він погодився зустрітися з авторами пропозиції і обговорити варіанти реалізації проекту. Городяни теж зацікавилися ініціативою. «Ідея нічного транспорту для Києва дуже актуальна. Розповідаєш комусь, що в столиці не можна після 10 години вечора додому нормально дістатися – не вірять, а було б непогано отримати нічний і недорогий транспорт. Я працюю в аеропорту «Київ» і на роботу в нічну зміну потрібно їхати на таксі», – каже киянка Олеся.
АВТОБУСІВ ВИСТАЧИТЬ. Самі маршрутники не проти впровадження такого проекту. «Ідея хороша. Але спочатку потрібно вивчити пасажиропотік. Наприклад, запустити експериментальний маршрут від «Київпастрансу» і подивитися, наскільки він користується попитом і якщо він вигідний людям, ми готові підтримати такий проект, для цього є і машини, і водії», – говорить директор компанії з перевезень Микола Бацан.
Ірина Золотар
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/332728.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua