Будут ли в Киеве строить метро на Троещину

28 янв, 06:03

Чи зможе Київ побачити довгоочікувану гілку метро, радіостанція «Голос Столиці» дізналася в депутата Київради від фракції Партія регіонів Олексія Омельяненка та екс-голови КМДА Івана Салія.
У столичної влади немає грошей для будівництва метро на Троєщину. Принаймні, у 2014 році. Про це заявив заступник голови КМДА Анатолій Голубченко. Коли має розпочатися будівництво нових ліній метро, чиновник не прогнозувати наважився. Тим паче що влада Києва ще винна «Київметробуду» 440 мільйонів гривень за будівництво метро до Теремків.

На думку депутата Київради від фракції Партія регіонів Олексія Омельяненка, бюджет Києва на 2014 рік не в змозі обслужити обсяг грошей, необхідний для будівництва лінії метро на Троєщину.

«Основна проблема будівництва станцій метрополітену – їхня велика капіталоємність. Аби сьогодні провести хоча б одну станцію метро, зокрема на Троєщину, необхідно за різними оцінками від 2 до 4 млрд. гривень. Але бюджет, який довірений сьогодні місту Києву на 2014 рік, не в змозі обслужити той обсяг грошей, який необхідний для освоєння і будівництва лінії на Троєщину. Тому було прийнято рішення максимально закрити борги, які залишилися після будівництва попередніх станцій метро, і потім, можливо, у 2015 році відновити фінансування будівництва метро на Троєщину. Річ у тім, що станції, які були запущені перед цим, не вимагали чималих капіталовкладень – їх можна було запустити, витративши на це від 400 до 600 млн. гривень, що по року можливо. Зрештою, у зв'язку з політичною ситуацією, яку ми маємо на сьогоднішній день, і можливостями, які є у міського бюджету, було прийнято рішення поки відкласти це питання до 2015 року. Якщо главі адміністрації вдасться вирішити питання з Кабінетом міністрів про те, щоб змінити норму вилучення з міського бюджету з надходження від податків фізосіб (зараз стягується тільки 50%), то, я думаю, питання з фінансуванням метро буде вирішено. Тобто зараз питання тільки в грошах», - зазначає Омельяненко.

У свою чергу, екс-голова КМДА Іван Салій вважає, що будівництво метро на Троєщину має фінансуватися зі спеціального фонду – бюджету розвитку.

«Метро у всьому світі будується на гроші зі спеціального фонду – бюджету розвитку – або з державного бюджету, або з місцевого. Ніде в світі метро не будується за рахунок підвищення тарифів на проїзд. У Києві вигадали сумасбродне рішення – оплачувати будівництво за рахунок підвищення тарифів на проїзд. Метро на Троєщину – це перехід через Дніпро, це державний об'єкт загальнонаціонального значення. І його будівництво має фінансуватися з бюджету розвитку. Це стратегічний об'єкт для держави і для міста», - вважає Салій.

Раніше київські чиновники заявляли, що будівництво метро на Троєщину почнеться в березні 2014 року. На проектні роботи передбачено 100 тис. гривень, а повну вартість проекту оцінювали в 16 млрд. гривень. Для початку будівництва Київ мав намір за сприяння Зовнішекономбанку Росії залучити кредит на суму 700 мільйонів доларів.

Як відомо, перша черга Подільсько-Вигурівської лінії Київського метрополітену складатиметься з шести станцій. Надалі ця лінія піде на Троєщину вздовж проспекту Маяковського, а від Лук'янівки через вокзал Київ-Пасажирський до аеропорту «Київ» у Жулянах.

До слова, раніше в інтерв'ю радіо «Голос Столиці» колишній голова КМДА Іван Салій заявив, що метро на Троєщину не може бути самоокупним.

До цього влада Києва попередньо затвердила назви станцій метро на Троєщину.

У червні голова КМДА Олександр Попов заявив, що будівництво метро на столичний житловий масив Троєщина розпочнеться у 2013 році, одразу після відкриття станції «Теремки».

Источник


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/326999.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua