16 май, 09:08
Віднині Міністерству безпосередньо підпорядковуються відомчі контрольно-ревізійні підрозділи державних підприємств. Створюється автоматизована аналітична система контролю за товарними та фінансовими потоками. На сьогоднішній день в міністерстві створено спеціальне управління, яке розслідує діяльність тіньових схем.
Стосовно досягнень за звітний період, то як поінформував пан Червоненко, за I квартал на підприємствах галузі на 20% зросла середня заробітна плата. Нині вона сягає 940 гривень. Це є одним з найвищих показників по Україні. На залізницях створено 835 нових робочих місць, на морському та річковому транспорті -1100, на підприємствах зв'язку – 827. Доходи державних підприємств збільшено майже на 8%. Ліквідовано збиткову діяльність на підприємствах зв'язку. На 40% скорочено, у порівнянні з минулим роком, операційні витрати, в основному, за рахунок витрат на благодійництво.
Лише „Укрзалізниці”, завдяки прозорим фінансовим схемам, скасуванню численних пільг та жорсткому контролю за витратами у I кварталі цього року вдалося збільшити прибуток на 57%, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Віднині, Кабінет Міністрів більше не буде ділити власників залізничних вагонів на категорії. Доповнення №2 до розпорядження попереднього уряду №455, що передбачав такий розподіл, було скасовано в середу, на засіданні уряду. Це рішення для різних категорій перевізників передбачало розподіл операторів на категорії, відповідно з яким оператори першої категорії одержували знижки в розмірі 40-50%, у той час, як для третьої категорії передбачалися знижки лише 20-25%. Розподіл за категоріями встановлювався в залежності від обсягів здійснюваних перевезень. Як відзначив Червоненко, організації, які отримували найбільші преференції у цьому плані, перебували у сфері впливу колишнього прем'єр-міністра Віктора Януковича й родини покійного міністра транспорту Георгія Кірпи. До скасування цього розпорядження держава втрачала майже 800 тисяч грн. щодня. Сьогодні, за словами Євгена Червоненко, "всі власники вагонів мають знижки до 30%, але умови для всіх однакові". За словами генерального директора „Укрзалізниці” пана Афтаназіва, з наступного року залізничники щорічно будуть закуповувати 300-500 нових одиниць рухомого складу, що вже через 5 років дозволить „Укрзалізниці” вийти на необхідні норми безпеки руху.
За звітний період на чверть зросли вантажні перевезення на морському та річковому транспорті, на автомобільному – на 6,4%. В той же час, заступник міністра Павло Рябікін покритикував внесені Кабміном зміни до Закону України «Про державний бюджет України на 2005 рік», згідно з якими встановлено 20%-а ставка ПДВ на послуги обслуговування вантажів у портах. За його словами, ця вартість в українських портах вища, ніж в балтійських (головні конкуренти українських портів) на 18-20%.
Українськими автоперевізниками виконано майже на 4% перевезень більше, ніж за аналогічний період минулого року. Нині в Україні працює 70 тисяч ліцензованих автоперевізників, причому всі вони комерційні.
У сфері зв'язку на 19% більше введено нових потужностей АТС, ніж у минулому році за цей же період. Стрімко розвивається мережа мобільного зв'язку – на 1 квітня цього року вона нараховує майже 16 млн. абонентів, а це у 2,2 рази більше, ніж за перший квартал минулого року. Що ж до приватизації ВАТ «Укртелекому», пан Червоненко не вважає це за доцільне в найближчі роки. За його словами, підприємство приносить немалі дивіденди і немає нічого поганого в тому, що цей прибуток отримуватимуть громадяни України. Міністр також заявив, що Мінтрансзв'язку має намір ініціювати передачу акцій «Укртелекому», якими нині управляє Фонд держмайна, під управління міністерства. «Якщо міністр і його команда несуть політичну відповідальність за діяльність галузі, то профільні підприємства повинні належати Мінтрансу», - сказав пан Червоненко. Крім того, він заявив, що «Укртелеком» має отримати ліцензію, яка дозволить надавати також і послуги мобільного зв'язку. Стосовно «Укрпошти», то Євген Червоненко відзначив, що з червня на «Укрпошті» буде запроваджено систему валютних переказів.
Пасажиро- та вантажопотоки через українські аеропорти за 4 місяці зросли на 20% порівняно з минулим роком. Задля реконструкції державного аеропорту „Бориспіль” підписано міжурядову угоду з Японією про надання кредиту. В цьому році в аеропорту „Бориспіль” планують прийняти 4 млн. пасажирів.
Інтенсивно розвиваються зовнішні зв'язки Мінтрансу. Відбулися результативні зустрічі з делегацією ЄБРР, міністрами транспорту Росії, Угорщини та Білорусі, Італії та Польщі. Міністр поінформував, що вже створена робоча група з ЄБРР, є домовленість про надання кредиту в розмірі 1 млрд. грн. за ставкою Libor+1, а також про надання японских кредитів. При Мінтрансі створено раду інвесторів, в яку входять великі банки світу (Сітібанк, Дойчебанк, Дрезденбанк і ін.) і світові машинобудівні компанії.. Також, директор відділу транспорту ЄБРР Рікардо Пуліті офіційно повідомив українську сторону про готовність надати 200 млн. EURO для третього проекту Укравтодору „Завершення реконструкції автомобільної дороги Київ-Чоп на ділянці від Києва до Броди”.
Серед пріоритетних планів до кінця цього року, як повідомив міністр – залучення іноземних інвестицій, створення національного авіаційного перевізника, запуск швидкісного потягу „Київ-Москва” (що скоротить час перебування в дорозі вдвічі, до 9 годин), запровадження електронного цифрового підпису, забезпечення доступу до Інтернет в сільських школах – спільна програма з Міносвіти та науки. Наразі Мінтранс працює над програмою інтеграції транспортних систем України та Росії.
Також до кінця року планується вивести з експлуатації автомобілі, які не відповідають сучасним євро стандартам та добудувати магістраль „Київ-Одеса”. Нагадаємо, що раніше Голова Рахункової палати України Валентин Симоненко заявив, що траса "Київ-Одеса" не може називатися автобаном і бути платною. Таке ствердження він висловив за результатами перевірки використання бюджетних коштів на це будівництво. В ході перевірки було встановлено, що немає жодного документу, що підтверджує здачу дороги, крім того, немає і самого проекту цієї траси. В зв'язку з цим, Симоненко вважає недоцільним використовувати цю дорогу як платну і називати її автобаном. При цьому він відмітив, що немає необхідності в будівництві альтернативної дороги. В ході прес-конференції міністр спростував необхідність зведення мостового переходу через Дніпро, призначеного для залізничних та автомобільних перевезень, будівництво якого ініціювало минуле керівництво Мінтрансу.
NewsElcomart
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/14590.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua