Порти України мають стати на європейський шлях розвитку

14 мар, 10:43

Під час зустрічі з представниками Європейської Бізнес Асоціації міністр транспорту та зв’язку України Віктор Бондар зазначив, що Міністерство не порушує питання негайної приватизації портів України. Керівник галузі виходить з того, що воно потребує законодавчого врегулювання, котре перебуває у компетенції парламенту, та залежатиме від узгодженої позиції Президента України, Верховної Ради України та Уряду.

Цей процес, на думку міністра транспорту та зв’язку України , повинен мати кілька етапів. Впродовж найближчих 3-4 років може йтися про підготовку до приватизації, так званих, „малих” портів, що не мають можливостей суттєво збільшувати вантажоперевалку та залучати вантажі на великих суднах. Для виправлення ситуації Україна повинна використати європейську модель та принципи залучення приватного капіталу у розвиток вітчизняного портового господарства. Приватний інвестор має одержати право на утримання та створення портової інфраструктури, логістичних систем, складських приміщень, при цьому причальна стійка залишатиметься у державній власності. Держава, зі свого боку, в особі морської адміністрації контролюватиме безпеку судноплавства та здійснюватиме в портах необхідні функції санітарного, митного та прикордонного контролю. Така модель довела свою ефективність у країнах Європи та США. Цим буде створено умови для приходу в Україну потужних міжнародних портових операторів, котрі, у свою чергу, зроблять все для залучення в українські порти додаткових вантажопотоків, зокрема, з таких країн, як Китай, Індія, Бразилія, Японія. Буде дано поштовх розвитку портової інфраструктури в Україні, створюватимуться нові робочі місця, зростатимуть платежі до державного бюджету. Приватизація портів України можлива лише за дотримання інвестором обов’язкових умов, таких як, збереження робочих місць на підприємстві та гарантоване збільшення оплати праці .

Другий етап – приватизація великих українських портів, зокрема, Одеського, Іллічівського, Південного, Маріупольського – це питання більш віддаленої перспективи. Її доцільність може бути доведена досвідом господарювання приватного капіталу на першому етапі.

Міністр транспорту та зв’язку України також зазначив, що оцінює існуючу практику спільної діяльності інвестора та порту, як не ефективну. Вона показує, що інвестор не бажає робити великі інвестиції у інфраструктуру, яка не є його власністю, а порт, у свою чергу, прагне відібрати у нього якомога більше прибутку. Цю тенденцію треба змінювати, оскільки вона не забезпечує належного розвитку портів.

Залучення приватного капіталу у порти – це нормальна світова практика. Україна повинна користуватись досвідом, що довів свою ефективність, – вважає міністр транспорту та зв’язку України Віктор Бондар.

"Урядовий портал"


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/119683.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua