11 янв, 10:13
Ви були бійцем політреформи. Перше ж засідання парламенту, і з подачі політреформи відправляють у відставку уряд. Це логічний результат?
По-перше, політреформа до цього ніякого відношення не має. Тому що і за чинної Конституції і до першого січня парламент міг висловити недовіру Кабінету Міністрів, що сьогодні і відбулося. Інша справа, це треба було робити, чи ні?
Треба чи ні?
Так от я б хотів сказати: претензії до уряду правомірні. Були вони висловлювалися і нашою фракцією, і іншими депутатами. Я в деталі не вдаюся, бо ми торкнулися сьогодні надзвичайно гострої для кожного громадянина теми. Тому що кожен користується газом, практично, це впливає на економіку, на цілі галузі, на бюджети і все таке. А от чи потрібно було робити відставку Кабінету Міністрів?
Я переконаний, що ні. І це справді дія, виходячи скоріше з політичної кон’юнктури напередодні виборів, і, принаймні, користь в тому є, що ми бачимо, хто є хто. Ми бачимо, що сьогодні об’єдналися БЮТ, блок Литвина, комуністи, есдеки і деякі інші політичні сили для того, щоб не поліпшити ситуацію в Україні. Адже уряд все одно виконуватиме свої повноваження...
З точки зору закону, він все одно залишається. Їх же не повиганяють з крісел зараз же?
Справа в тому, що в постанові, яка, до речі, послалася на період останніх 11 місяців, а цей уряд працює чотири місяці, йдеться про те, що він продовжує виконувати повноваження, передбачені в новій Конституції, в новій редакції деяких статей Конституції.
Але парламент сьогодні не має правової основи для того, щоб сформувати Кабінет Міністрів. Таким чином, ми у підвішеному становищі тримаємо уряд до травня місяця приблизно. Я вважаю, що це абсолютно нелогічно. Це не на користь Україні. Тому, прикриватися тут інтересами, принциповістю, інтересами держави, громадян абсолютно недоречно.
Тобто, пан Полодьоний був абсолютно правий, коли сказав, що Конституція, яка дозволяє знімати парламенту є, а призначати нема. Висновок єдиний: депутати або не передбачали цього казусу протиріч, або пішли на це свідомо, знаючи, що буде політкриза
Кризи не буде. Уряд продовжує виконувати свої повноваження.
Нічого не трапилось, так?
Нічого не трапилось, окрім вияснення, хто є хто. Більш нічого. А уряд буде працювати. В нього повноваження будуть дещо підвішені. Одне діло, ви ведете перемовини по газу з Росією в ранзі прем’єр-міністра, наприклад, а тепер в.о. прем’єра. Це зовсім інший статус. Тому природно, що це погіршує роботу для виконавчої влади.
І з огляду на те, що зараз в Астані Ющенко знаходиться, і він планує розмову на газову тему з Путіним. Те, що відбулось сьогодні, це не на користь Україні в тій розмові?
Думаю, що там будуть використовуватись інші аргументи, інший рівень домовленостей. Тому ця ситуація просто підкреслює важливість теми, можливо, додатковими аргументами озброїть нашого президента. А з іншого боку, вона може і його спонукатиме до більш уважного підходу до цього питання, що звичайно необхідно.
Декілька тез. Чи обійдемось ми без московського газу?
Я не хотів би так банально спрощувати питання. Виникає така проблема, або розуміння цієї проблеми, ніби ми самі пішли на подорожчання газу. Адже позиція російських партнерів була відома давно, і треба було виходити з цієї обставини. Інша річ, що ті, хто вів переговори, я переконаний, не використали багато можливостей для того, щоб виробити кращі умови для взаємин з Росією в цій темі. І саме тому ми пропонували, щоб уряд розглянув питання про відповідальність особисто і прийняття кадрових рішень щодо тих посадовців, які в тому винні.
За тими даними, що в мене є, підписи зібрані були ще вчора за відставку міністрів, тими фракціями. Можна говорити по-різному, але суть зводиться не до того. Я ще раз повторюю, що сьогодні свідомо погіршена ситуація у виконавчий владі, для того, щоб використати її певним чином під час виборів. Іншого я не бачу.
Чи можливий розпуск парламенту? Зараз почали говорити про пряме президентське правління
Це несерйозно. Тому що нема ніяких підстав юридичних. Норми Конституції передбачають, що за півроку до виборів президент не має права ніяким чином приймати рішення щодо розпуску парламенту. А потім, уявимо ситуацію: президент відправив парламент у відставку. Хоч це абсурд, цього не може бути. І далі, вибори треба оголошувати, так вибори і так вже оголошені! Вже іде виборча кампанія.
Якщо справді нема законодавчого підґрунтя зараз оголосити пряме президентське правління, президент про це говорить, майже не жартома, його політична сила говорить теж не жартома. Вони не знають про це?
Я б хотів заспокоїти і тих, і тих. Бо і з одного, і з іншого боку ми чуємо радикальні заклики, які під собою не мають ніякого правового підґрунтя. Ну добре: зберемо ми всі політичні сили, почнемо говорити про денонсацію цієї угоди.
Російська сторона сяде за стіл переговорів і з кимсь, а не з урядом? Ні. Тому що солідна держава себе поважає, вона не буде втручатися у внутрішньополітичні справи чужої держави, сусідньої держави, принаймні. З іншого боку, яким чином вводити пряме президентське правління? Воно за чинною Конституцією до 1 січня таким і було. Так само, як ще попередні 14 років. І наслідки яких ми теж бачили.
Про це навіть нема про що говорити. Тому зараз треба спокійно стати на ті позиції, які визначені функціями передбаченими чинним законом, уряд продовжує виконувати свої зобов’язання до формування нового складу Кабінету Міністрів. У президента є свої повноваження, визначені Конституцією, він гарант дотримання Конституції. І не треба забігати десь далеко. Бо коли ми говоримо ...
От ми чули у Полтаві Віктор Янукович висловився з приводу провалів і тому подібне. Він сказав там дуже цікаву одну ремарку: мова про те, що погіршення ситуації в економіці відбулося коли?
Коли підняли тарифи на залізничні перевезення, зокрема для металургії, коли підняли в півтори рази вартість на збереження товарів на залізниці, коли в півтори рази збільшили тарифи на електроенергію, коли авантюрно ввели новий курс долару (експортній галузі це удар колосальний) і так далі. Звідки це все розпочинається? Вартість життя погіршилася ще через емісію попереднього уряду з осені попереднього року. Тобто, це в комплексі треба розглядати.
Сьогодні ми маємо ситуацію, яка створена попередніми складами урядів і декількох урядів. А ми сьогодні, йдучи до виборів і орієнтуючись на нову політику, треба формувати таку політику, яка забезпечить лівий товарний поворот, і захищатиме власного українського виробника. Сьогодні, на жаль, ми таких ще підходів не бачимо. Але відставка Кабінету Міністрів в цій ситуації нічого корисного для суспільства не принесе.
Поясніть тоді мені наступний фактор. Навіщо потрібна посередницька компанія, коріння якої ніхто не може вичислити. Навіть той самий прем’єр-міністр Єхануров?Його слова: «украинская сторона не имеет никаких вложений в этой структуре. Какие физические лица стоят за этой стороной, неизвестно!»
Так, він сьогодні послався на те, що яка нам різниця, як вони там роблять на тій стороні до кордону. На кордоні ми одержуємо по 95. Коли він говорить там в Молдавії там інша ціна. Він враховує, що туди додається ще потім транзит, відповідно по території України, чи там Молдавії, чи по якійсь іншій території.
Тому там ціна буде приблизно однакова. На мій погляд, раніше була запроваджена тема, яка давала можливість розвиватися криміналу. І посередницька структура, тим більше, з сумнівними фондами, вона звичайно не повинна вирішувати міждержавні питання. І у своїй заяві кілька днів тому я говорив про те, що ми не можемо угодами виносити стосунки в газовій сфері за межі міждержавних договорів. І те, що сьогодні чи завтра буде розмова між президентами, потім продовжиться діалог на рівні урядових угод, який потрібно ратифікувати, я думаю, що це та тема, на яку ми повинні орієнтуватись.
Тільки тут звичайно треба мати на увазі ту деталь, що сьогодні робити це буде складніше з українського боку. Але політичний діалог відновлювати, ми про це говорили, треба зробити. Нам не тільки треба звернути увагу на посередницькі структури міждержавного так би мовити рівня, а наші внутрішні монополії. Треба, щоб були створені національні спостережні ради там. Треба, щоб був зроблений аудит НАК «Нафтогаз України». Те, що ми пропонували і не проголосовано, на превеликий жаль. До тих пір, поки ми не встановимо істину, хто що має з діяльності таких інститутів, до тих пір люди не будуть переконані в тому, що влада робить, але чинить щось на користь конкретного громадянина.
Чи може мораторій припинити ріст цін, чи у це просто декларація?
По-перше, уряд сам заявив про те, що ціни підвищуватися не будуть. В даному випадку можна сумніватися, але треба довіряти уряду, бо в нього власне, і виходу іншого немає. А по-друге, мораторій має силу закону. Якщо президент його підпише, видасть в дію, то він вже буде діяти. Якщо ж в президента знайдуться якісь аргументи проти цього мораторію, то він їх висловить, будемо розглядати. Принаймні, сьогодні таке рішення прийняте.
А в разі перегляду якихось документів в Росії швидких, скорих?
Ми все зводимо проблему до того, що ніби Україна була ініціатором цих перемовин. Забувши, що є ще другий суб’єкт. А він буде йти на ці переговори, чи не буде? Тому перша умова, яку ми поставили в постанові від соціалістичної партії — відновити нормальний політичний діалог між Україною і Росією на найвищому рівні і на інших рівнях. Тоді можна про щось говорити. А коли ми на відстані коментуємо, хто займає яку позицію, то від того користі не буде ні для України, і до речі і для Росії. Я думаю, що це все ясна річ.
"НТН"
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/101247.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua